onsdag 18 mars 2009

Surt

Bebisen har börjat med två nya tricks:

1: Sparka så det kittlas alldeles under revbenen på sidan
2: Hålla mig vaken på nätterna

Oklart hur tvåan går till, jag uppfattar till exempel inte att den har samband med ettan. Jag ligger vaken bara, helt oprovocerat. En timme eller två. Och varje gång är bebisen också vaken. Det har varit ok fram till nu, eftersom jag kunnat sova lite längre och åka lite senare till kontoret. Men idag fick jag gå upp i svinottan, åka till möte i Halmstad, vidare till möte i Göteborg, tillbaka till Malmö, och nu är klockan såhär (=läggdags). Imorgon ska jag till Halmstad igen. Det är inte gjort för nattvaken alien i magen (det är gjort för medelålders gubbar som bor i bilen).

Men surast just nu är att jag för en gångs skull kände lust att gå på spelning till helgen. Det händer typ inte längre, men just Fever Ray ville jag se och jag hade långtgångna planer på att umgås hela kvällen till och med. Så är biljetterna slut. Är det ett tecken till mig att jag ska somna i soffan halv nio i stället?

Inga kommentarer: