måndag 23 mars 2009

Måndag

Jag drömmer mycket och konstigt. Det hör tydligen också till. Härom morgonen låg jag och spelade Total eclipse of the heart känslosamt och innerligt på mitt gamla piano. Jag tyckte själv att det lät så sjukt jävla bra, trots att jag knappt rört ett piano på snart tio år (herregud!). Jag började sjunga efter ett tag, högt och stämningsfullt. Ackorden hade jag hämtat från en lila och gul hemsida. I natt satte jag icq-blommor på olika människor i min omgivning. Man kunde alltså märka dem med online-blomman, N/A-blomman osv. Ni som var med då vet vad jag menar. Dessutom bodde jag på en gata som låg mitt i min gamla grundskola, mellan aulan och ingången till högstadiet. Kort sagt kan man säga att olika fenomen och personer från mitt förflutna dyker upp i olika sammanhang i drömmarna. Oftast ganska jobbiga sammanhang. När jag vaknar är jag glad att en fin blondin ligger bredvid mig och sover i en helt vanlig lägenhet mitt i ett normalt Malmö.

Nej det blev ju inget Fever Ray i fredags. I stället blev det - guess what - somna klockan nio. Över huvud taget är jag besviken på helgen som gick, för den gick för fort. Lördagen var som sig bör höjdpunkten. Vi provåt cateringmat inför blondinens trettioårsfest tillsammans med en hel del folk som vi träffar alltför sällan. Maten var god och folket var glatt men jag var såklart svintrött. Men det gjorde inget. Jag hade bakat det bästa surdegsbrödet jag någonsin åstadkommit. Jag överträffar hela tiden mig själv. Vi lärde oss också att en rosa pilatesboll kan vara det absolut roligaste man upplevt i hela sitt liv, om man är åtta månader.

Nu ska jag verkligen ta tag i det, verkligen.

Inga kommentarer: