tisdag 24 mars 2009

Solen

Klart över-förväntan-dag. Min egen förväntan på mig själv alltså. Köra till Göteborg i snöstorm och gå igenom alldeles för mycket saker på en dag för att förhoppningsvis inte behöva åka hit så jättemånga gånger till innan jag går hem (kalvar, som vissa föredrar). Men det gick görbra. Och nu skiner solen över oljehamnen, jag fick ett rum med utsikt mot Älvsborgsbron (och cisterner och spår). Alltid något. Men inte går jag ut inte, nej jag håller på att somna. Trots att jag vet att solen är bra för mig.

Ärligt talat, jag är rädd att de nya rönen som presenterades idag om att fördelarna med att sola överväger nackdelarna (typ, alltså) kommer att vara skadliga för vårt lands estetiska välmående. Visst, det är säkert bra att sola. Men hur fan ser man ut då? Jag kan berätta om folk som faktiskt på riktigt fortfarande går till solarier, men vill vi uppmuntra detta? Nej, det vill vi inte. Jag är inte den som är den (inte nu längre i alla fall, jag ska ju för fan få barn), jag kan tillstå att "en smula färg piggar upp" = jämnar ut det blåa/röda och är bra för D-vitaminproduktionen. Jag är också en förespråkare för utomhusaktiviteter. Men någon måtta får det väl vara. Vi måste tänka på ungdomarna. Innan vi vet ordet av uppmuntras stringtrosor, cykelbyxor och utsvängda jeans också.

Inga kommentarer: