torsdag 5 mars 2009

Missa inte!

Jag läser en del bloggar. Jag är lite lat med att hitta nya, men varje gång jag hittar en jag gillar blir jag oändligt glad och lägger till den i mitt netvibes-konto och förlänger därmed den dagliga rundan (och förkortar arbetsdagen. Nej jag skojade bara!).

Nu vill jag passa på att tipsa er om en av de bästa hittills: Kanalisera. Kanalisera ska också få en bebis, ganska snart till och med. Hon och hennes sambo har upprättat ett kontrakt kring graviditeten och föräldraskapet. Det är briljant och väldigt tänkvärt. Jag som annars uppfattar mig som en beläst och erfaren feminist fick mig ett par tankeställare, och både jag och J fick rejält med inspiration. Så läs!

Annars är det gott om sådär halvbra bloggar. Problemet med många av de som stämmer in på grundkriterierna för att det ska vara det minsta intressant (inga klädtips, inte massa utekvällar och helst bebis kläckt eller på gång) är att den som skriver antingen är lite för bitter (min sambo vet inte att jag skriver här, jag gnäller på honom, är bara trött och vill bli snyggare än vad jag är) eller lite för... vän. Mild liksom (jag är blond och söt och skulle aldrig ta en obekväm åsikt i min mun och så är jag alltid politiskt korrekt, glad och lite rolig).

Jag inser ju nu att jag riskerar big time att kasta sten i glashus eftersom jag har rätt kass uppfattning om hur jag själv uppfattas. Men å andra sidan är det så få som läser så jag tror jag tar risken.

Inga kommentarer: