lördag 28 mars 2009

Landet

Jag är på landet hos mamma och pappa. Det är det bästa som finns. Fattar inte varför jag åker hit så sällan. Jag som till och med har gratisresor på SJ och sånt. Hur som helst så har min syster fått bedöma min navel och hennes utlåtande är att den nog inte kommer att puta, även om den ser lite ansträngd ut just nu. Puh.

Här på landet finns lugn och ro, snö, frisk luft och mostrar som vill hälsa på den tjocka magen. Det är mycket trivsamt. Jag har varit rätt stressad de senaste veckorna, flängt runt. Den glada finansgrisen gör ju inte läget mer avslappnat och vi som är en bit ner i gasverket måste rapportera så att banken kan sova på nätterna.

Och den ena av mina älskade kontorsvovvar har varit jättesjuk. Jättejättesjuk. Legat på sjukhuset flera dagar och de vet fortfarande inte vad det är. Jag har oroat mig, och kan inte ens föreställa mig hur orolig jag hade varit om det var min egen hund. Som att ha ett barn, antar jag.

2 kommentarer:

Lina sa...

Det är ju supersött med putande navlar då man är gravid ju! =) Men det är en rolig resa dit, "navelkudde" för "navlekudde" putade på mig tills alltihopa en dag ploppade ut, haha. Men den gick tillbaka direkt efter förlossningen och det är jag glad för såklart.

Varför vill du inte att den ska puta?

Anna sa...

Hm... det har att göra med att jag alltid tyckt att det är lite otäckt med navlar. Eller egentligen mest min egen navel. Ingen får röra den. Om den då helt plötsligt skulle bli sådär spänd och puta ut... det känns ungefär som om någon skulle stå och peta i den big time hela tiden... eller nåt, tänker jag mig. Jag vet inte. Sen har jag alltid tyckt att jättegravida - spända och därmed gulrödblå-skiftande - magar är lite äckliga, just för att huden är så spänd, och navelgrejen hänger ihop med det lite tror jag.