lördag 7 februari 2009

Dagen

Det här med skånepolisen och deras syn på invandrare är så sjukt så sjukt att man bara kan skratta för att man blir så uppgiven. Det värsta är att jag liksom kände det på mig. En eloge till Sydsvenskan som gräver fram skiten.

Idag köpte vi två kläder till bebisen. Det var Polarn och Pyrets ekologiska, en gulrandig body och en rödrandig sovpåse. Vi var liksom tvungna. Det blir nog inte så mycket mer köpt, med tanke på takten hos andra. Men till er som kanske fortfarande har hopp om att hinna köpa något - vi blir jätteglada för ekologiska kläder. Det finns på Polarn och Pyret och i mängder på internet, googla bara ekologiska barnkläder. Detsamma gäller leksaker - präktiga som vi är vill vi helst ha ekologiska såna också, får lite obehagskänslor av att tänka att ens bebis ska ligga och suga på giftig plast eller gosedjur med bromerade flamskyddsmedel. Toys R Us ska ha en ekologisk hylla, har jag hört.

Sen köpte vi ett jättefint fotoalbum, en orange tygklädd pärm. I stället för att köpa en bok att fylla i tänkte vi vara präktiga där med och göra ett eget album. Eller mest tänkte J göra det, men jag hänger gärna på. På stan var vi med om ett nästan synskt sammanträffande som involverade en bebis med beräknat födelsedatum idag och att springa på två man känner exakt samtidigt. Sen lagade jag den godaste blomkålssoppa världen har skådat.

Vi försökte oss även på att gå in i en butik med barnvagnar - kan ju vara bra att känna lite på dem - men blev skrämda från vettet. Vagnarna stod tätt tätt ihop, kostade sjukt mycket pengar, gick inte att skilja från varandra och var framförallt sjukt fula. Det finns alltså inte en enda vagn som inte ser ut som en mountainbike. Vi resignerade. Bestämde oss för att göra allt det tunga förarbetet via internet, och sen samla mod och slå till snabbt.

Nu är det liksom way past bedtime (över tio) för en tjock och förkyld jävel som jag.

Inga kommentarer: