lördag 14 november 2009

Walk in the park

Rut är helt underbar. Hon är på sitt bästa humör nästan hela tiden och gör nya saker varje dag. Ja, ni kan dealen. Men hon sover inte. Eller hon sover, men max en timme i stöten. Innan somnade hon i alla fall om direkt när hon fick mat, det gör hon inte nu. Hon vänder sig till mage och ligger och pratar. Eller ligger och vrider sig och pustar. Bättre än skrik, förvisso, men det gläder inte mig klockan 04:45. Två nätter i rad var det riktigt illa, jag var ensam hemma med henne dessutom. Till slut bröt jag ihop och grät lite men det kändes inte bättre för det. Så bestämde jag mig för att jag skulle ta in på hotell när blondinen kom hem så jag fick sova. Men sen ångrade jag mig lite för det är ju ändå så att jag vill vara med dem båda två. Så jag valde en kompromiss och sov på soffan i arbetsrummet inatt. Boy är jag lycklig idag! Visst fick jag ställa upp med mat två gånger, men det är ju rena räkmackan i jämförelse. Kanske ska flytta in där permanent.

För övrigt har jag sprutat mig mot svinisen och har rövont i armen.

Inga kommentarer: