onsdag 18 november 2009

Verkligheten

Jag försökte titta på Debatt igår kväll, om Vellinge. Jag klarade det inte, jag blev fysiskt illamående. Två idiotgubbar och två idiotkillar var med i direktsändning från ett idiotkök i Vellinge och hasplade ur sig obehagligheter med armarna i kors över bröstet.

Jag orkar inte gå in på vad de sa och hur jag vill bemöta dem. Min poäng idag är att det som gör mig sjuk är att det här är fan verklighetens folk. Folk tycker såhär. Överallt. Hela tiden. Mitt barn kommer att växa upp och ha det här runt sig. Fan i helvete.

Fast en sak måste jag bara säga. Apropå det här med att Barn?! Det är inte barn, det är ungdomar! 15-18 år! Och ofta är dom äldre, över 20 vissa av dem! Jaha? 1: Vad jag vet så är man per definition barn tills man är 18 år gammal, oavsett varifrån man kommer eller vad man varit med om. 2: Man kommer hit som "barn" och är "barn" tills annat bevisats, eller hur? Alla ska väl få sin sak prövad? Och man kan tänka sig att det finns skäl att låta folk stanna här, även om de fyllt 18 kanske? Och det här skitsnacket om att det är illegal invandring, liksom hur tar du dig hit "legalt" från, säg Nordkorea?

4 kommentarer:

Sofia sa...

Gah!! Hjärnblödning! Jag fattar inte, om man är så jävla störd att man inte förstår konceptet BARN SOM BEHÖVER HJÄLP då behöver man en ordentlig hjälpinsats själv.
Hur GÅR DET TILL att man blir en sån som iskallt vägrar NÅGON hjälp?! Och varför får man gå lös i samhället!
Jag får utslag!

rudeboy sa...

Klart de ar barn, precis som vara svenska gymnasiebarn i samma alder ...

Anna sa...

ja eller hur! barn är man tills man är 18 och som jag sa, dessutom spelar det väl egentligen ingen roll om man råkar vara äldre?

RealExams sa...

nice blog, i really enjoyed to read this really great tips and advice. and your picture is awesome fantastic blog post.thanks for sharing this post.