söndag 29 november 2009

Ny era

Oh well. Jag lever fortfarande. Har bara inte haft lust. Skulle vara kul att säga att det har varit så mycket annat så jag inte haft tid, men då skulle jag ju ljuga. Det har varit som vanligt. Typ. Detta har hänt:

- Jag har sovit skitmycket inatt. Inte i sträck, men totalt sett. Det var en nödvändighet för att jag inte skulle bli helt kockobello. Kände att jag var på väg dit. Hejdade i tid genom att köra ut blondinen och bebisen i morse och somna om och sova till kvart över elva.

- Rut har utsatts för kalas galore och vant sig. Först på det första kalaset blev hon jätterädd och ledsen. Framåt kvällen vande hon sig och log till och med två gånger. Igår var hon ett riktigt societetslejon, satt och pratade och charmade folk och sen somnade hon mitt bland alla människor. Mission accomplished. Skönt eftersom vi ska kalasa varje lördag fram till jul.

- Jag har insett att jag ska jobba från och med tisdag. Halvtid, brukar jag säga, men när jag satte mig ner och räknade lite på det så måste jag jobba sju timmar om dagen ungefär. Vad är väl en underbar, tjock, babblig och alltid glad femochenhalvmånaders bebbe mot ett tomt och trist kontor och en härlig produktionsbudget?

- Jag har insett att julklappar måste inhandlas i princip NU för att inte stressen ska bli total.

- Jag har återupptagit kontakten med min underbara Sony F717. Jag lovar inget, men det kanske kan bli en och annan bild här framöver.

- Jag har firat färdigt min trettioårsdag (såhär snart två månader efteråt) och insett vad som är kul och vad som inte är kul när det gäller mitt sociala liv.

- Jag har gått på gatorna som en vanlig man - varit och ätit med Lina och Sofia på Tempo. Hade glömt IGEN att det är Malmös bästa restaurang (som man har råd att äta på). Och så ser man alltid en och annan kändis där. Inte för att jag bryr mig.