tisdag 10 mars 2009

Moral

Min arbetsgivare har installerat ett filter så att man inte kan komma åt Facebook när man är inne på vårt nätverk. Det är ju bra. När man är på jobbet ska man jobba. Inte surfa eller blogga. Syftet är att blockera porr, spel och droger. Oklart hur Facebook åkte med där, det är blockerat med hänvisning till kategorin "Personals and dating". Hur som helst så anser jag att jag klarar av mitt arbete med bravur. Om någon har problem med att jag skriver detta på arbetstid, kontakta min chef och fråga om jag får jobbet gjort och om det finns någon som skulle göra det bättre än jag. Om "nej" respektive "ja" så äter jag upp min mössa.


I fredags började jag på yoga för gravida. Det var grymt. Jag hade, efter fyra år, liksom glömt hur mycket yoga gör för andningen, ryggen, hela känslan i hela kroppen. Det enda som var lite jobbigt var att vi gjorde en hel del övningar två och två. Inte min grej att massera okända människor. Och så var det kanske lite jobbigt att alla andra var minst en månad före mig i graviditeten, men hade mycket mindre magar. Ni vet, såna platta människor med linne och tajta byxor, som liksom bara blir gravida med en söt liten bula på magen. Sån är inte jag. Snart uppe i tolv kilo and counting. Sexton veckor kvar. Senast nu i morse fick jag frågan vid kaffeautomaten "är det bara en?!?". Jag är så snäll, jag skojar bort det.

Inga kommentarer: